THANKS FOR THE SUPPORT !



Tuesday, February 15, 2011

SEBAGAI PERKONGSIAN.

OKAY. HOBI AKU SELAIN MENULIS BELOG, AKU SANGAT SUKA BERBLOG-WALKING. SERIOUSLY, DENGAN BERBLOG-WALKING MACAM-MACAM BENDA KORANG AKAN DAPAT. TAK PERCAYA? SILA CUBA. [: KORANG PERNAH DENGAR TAK :


JAUH PERJALANAN LUAS PERMANDANGAN?

YEAH. SELAIN BERBLOG-WALKING  AKU SUKA FOLLOW BLOG ORANG. TAPI AKU TAK PERNAH PUN SURUH MEREKA FOLLOW AKU BALIK SELEPAS AKU FOLLOW MEREKA. SO TIADA PAKSAAN LAH DALAM BAB YOU FOLLOW I, I FOLLOW YOU. SO INI TIPS YANG AKU BOLEH SHARE DENGAN KORANG UNTUK BUAT ORANG SUKA HIT BELOG KORANG EVEN DIEORANG TAK FOLLOW BLOG KORANG. [:
  • ELAKKAN MELETAKKAN AUTO-PLAY MUSIC
PAHAM TAK ISTILAH AUTO-PLAY MUSIC? OKAY SORRY SAYA TIDAK PANDAI BERBAHASA. MAKSUD AKU, KALAU KORANG LETAK MUSIC DEKAT BELOG KORANG TUH, SILA JANGAN LETAK MUSIC YANG MENYANYI NON-STOP. BUKAN APA, KORANG KENA PAHAM, KADANG-KADANG VIEWER YANG VIEW BLOG KORANG TUH ADA YANG TENGAH LAYAN LAGU MEREKA SENDIRI OR MUNGKIN LAGU BLOG KORANG TUH TAK KENA DENGAN JIWA VIEWER KORANG TUH. SO KALAU KORANG NAK LETAK LAGU JUGAK DEKAT BELOG KORANG, SILA LAH CARI MUSIC CODE YANG ADA BUTTON PAUSE, STOP, PLAY. MACAM DEKAT BLOG AKU NI AKU AMBIK DEKAT MUSIC DUMPER. TAK SEMESTINYA KORANG KENA AMBIK DEKAT SINI JE, BANYAK LAGI OPTION YANG LAIN. [:
  • MESTI ADA SHOUTBOX ATAUPUN KOTAK JERIT
HAA.. NI PENTING. UNTUK FOLLOWER ATAU VIEWER TINGGALKAN PESANAN KE LINK KE ATAUPUN PLATFORM UNTUK MANA-MANA ORANG YANG TAK SUKA KAT BELOG ANDA MELUAHKAN PERASAAN. HAHA TAPI KAN WAHAI KAWAN-KAWAN, DAH ADA BENDEALAH NI, MANFAATKANLAH SEBAIK MUNGKIN. JANGANLAH GUNAKAN BENDEALAH NI UNTUK MENGUTUK TUAN PUNYA BELOG TUH KE OR PAPE JELAH YANG BOLEH MENIMBULKAN SYAK WASANGKA TUAN BELOG TERHADAP KORANG. UPPS. SEBELUM AKU TERLUPA. SEKARANG NI TREND HIDE SHOUTBOX DAN FLASH SHOUTBOX. SO KALAU KORANG TAK JUMPA SHOUTBOX DEKAT BELOG ORANG YANG HIDE SHOUTBOX MEREKA. RAJIN-RAJINKAN LAH UNTUK  KLIK-KLIK KAT TEPI-TEPI KIRI DAN KANAN BELOG MEREKA. TAPI MACAM BELOG AKU NI, AKU LETAK DEKAT SEBELAH KIRI. SO BOLEH LAH KORANG MENJERIT DEKAT SANA YE? INSYAALLAH. AKU AKAN BAGI RESPON. [:
  • JANGAN MENGGUNAKAN SHORT-FORM
FAHAM TAK APA ITU SHORT-FORM? ALA YANG MACAM YG (YANG), SY (SAYA) DAN MACAM-MACAM LAGI LAH. KORANG MESTI INGAT. BUKAN SEMUA SHORT-FORM YANG KORANG GUNA NI ORANG AKAN PAHAM. DULU-DULU MASA AKU MASIH BARU DALAM DUNIA BLOG NI PUN AKU PAKAI SHORT-FORM JUGAK. TAPI SELEPAS DIKECAM HEBAT OLEH BLOGGER PROFESIONAL KITA CIK DEE A.K.A AWEQ EMOSI SENI NI. TERUS AKU INSAF DAN BERUBAH KE JALAN YANG BENAR. :p BYTHEWAY. TERIMA KASIH DEE SEBAB BANYAK MENGAJAR SAYA BERBELOG. [:
  • JANGAN MENGGUNAKAN BAHASA EWWW
BELLA. BAHASA EWW TUH MACAM MANA PULAK? BAHASA EWW NI MACAM SHAYEWW   . KITEWW AND BLA BLA BLA LAH. OKAY JANGAN GUNA OKAY? PENING SEH BACE. DAN AMBIK MASA LAH UNTUK PAHAMKAN APA YANG KORANG CUBA SAMPAIKAN DALAM ENTRY KORANG TUH. PLISS LAH. NI BLOG BUKAN HP. HUHU *PLISS JANGAN LEMPANG AKU.

  • JANGAN LETAK WIDGET BANYAK SANGAT
YELAH. BELOG KORANG. SUKA HATI KORANG LAH NAK LETAK WIDGET BANYAK KE SIKIT KE KAN? TAPI. KALAU DAH WIDGET BANYAK SANGAT SECARA AUTOMATIKNYA LOADING BLOG KORANG LAMBAT. SO VIEWER2 MACAM AKU NI PALING MALAS NK TUNGGU TAU? SO PAHAM-PAHAM JELAH BILA ORANG DAH MALAS NAK TUNGGU NI MACAM MANA EFFECTNYA SO TAK JADI LAH NAK USHA BLOG KORANG. INI SEBENARNYA SALAH SATU SEBAB KENAPA TRAFFIC DALAM BELOG KORANG SLOW. SORRY. INI HANYA PENDAPAT AKU. [:

AKU RASA ITU SAHAJA YANG BOLEH AKU SHARE. YELAH. AKU BUKAN BLOGGER FAMOUS. TAPI JUST SHARE APA YANG PATUT. TAK SALAH BUKAN? [:

www.tips-fb.com

3 comments:

AiDa AzRyN said...

Entry yang bagus... hehe.. :)

Azuan said...

blog aku dah buang shoutbox..sebab banyak yang beriklan..huhuu

Bella HaLim said...

aida> terima kasih.

azuan> hahaha ala. tak syok lah kalo macam tuh wei.