THANKS FOR THE SUPPORT !



Sunday, May 22, 2011

pagar dah tak larat makan padi.




Entry hari ini mungkin akan menyentuh/menyinggung perasaan sesetengah pihak.. Tapi niat aku hanyalah ingin menegur atau dalam erti kata lain memberi peringatan.. Okay, dah ready ke nak baca ni? jum-jum..

Korang pernah tak ada KAWAN BAIK? yes.. BESTFRIENDS lah kalau dalam bahasa englishnya.. Mestilah ada bukan? apa?? takde bestfriend? hahhaha kesian dekat kau.. meh jadi bestfriend aku meh.. (: Memang seronok ada bestfriend, tambah-tambah dia tu sekepala dengan kita.. Rasa macam awesome je hidup hari-hari, bila lepak dan bersama dengan bestfriend kita tuh kan? Tapi yang jadi hidup macam dah ada dekat HELL bila kawan baik kita tuh jugaklah yang buat onar kat kita.. kalau dalam bahasa asing,dia panggil GIVING SHIT lah..

Aku benci orang macam ni. Harapkan pagar, pagar makan padi.. Dasar kawan tak sedar dek untung ! kecewa gila aku dapat kawan macam kau.. Bagi aku, kalau kau ni merupakan kawan baik aku, tak banyak aku mintak cuma KALAU KAU BETUL-BETUL IKHLAS BERKAWAN DENGAN AKU, KAU TAK KAN CERITA SEGALA RAHSIA DAN KEBURUKAN AKU DEKAT ORANG.. 

Hey! kau ni kawan baik tahu tak? bukan kawan biasa-biasa. So, even perangai kawan baik kau macam 666 (setan) sekalipun.. As long as dia tak kacau life kau, aku rasa memang tak patut kau cerita dekat orang sekeliling kau tentang kisah hidup dia.. Kalau kau dah tak tahan sangat, sekalipun ,banyak lagi alternatif lain yang boleh kau buat selain cerita segala kisah tentang hidup dia dekat orang lain.

Benda ni dah lama aku tahu, cuma baru hari ini aku nak bongkarkan.. Bila time susah ,bukan main lagi kau buat-buat sedih untuk buat aku kasihankan kau.. Tapi bila time kau senang? Mana ada kau tanya khabar aku pun.. Takpelah, tak penting pun itu semua.. Cuma aku just nak ingatkan diri aku dan sesiapa yang baca entry aku ni, kalau korang ada kawan, kawan baik pulak tu.. JAGALAH AIB kawan anda tu. Terima lah dia seadanya.. Nobody's perfect kan.. 

Ingatlah.. TUHAN tu maha ADIL.. Kalau kau buat jahat dekat orang, lambat laun kau akan terima jugak balasan yang setimpal dengan kejahatan kau tuh.. Masih belum terlambat untuk kau berubah, so  BERUBAHLAH..

www.tips-fb.com

5 comments:

FARADYNA ISKANDAR said...

yeah nampak dah gambar sama ;)

btw,i totally suka diz entry.bukan apa,sy pon ada kawan baik yg sgt rapat.mcm2 rahsia share.yg kdg2 mak ayh pon taktahu.sy berharap kami pon sme2 menjaga aib msg2.yelah ibarat kita ni pegang part of maruah kwn kita kan :)

Bella HaLim said...

huhu me too.. belajar daripada semua nih.. (: hope 'orang tuh' berubah.. (:

shaq said...

lek r, aku ade, haha

amy syifa said...

aah la...gmbar kat entry kite same..=D

Bella HaLim said...

shaq> aku tahu,, mu baik.. (:

amy> hehehe kebetulan lakk.. (: